IMPLEMENTASI MEDIA PEMBELAJARAN SECRET BOX

Jenita Anjani Br Sembiring

Abstract


The nation's intellectual life may be realized via education, which is a tool that is significant for all spheres of society. All pupils must be taught the same material using tactics or procedures that are effective in the educational process. In line with the subjects covered in the classroom, educators can also make use of a variety of learning media. It is believed that using learning resources would improve how effectively pupils understand the material. One of the learning tools that will be utilized in this research is the Secret box. The following are the goals of this study: (1) Fostering students' creativity and curiosity for artifacts created in line with the study topic. (2) Foster a greater sense of cooperation among students when they work in groups. The data processing methods were discovered through field research and helpful conversations with associated parties.


Keywords


: Pendidikan, Media pembelajaran Secret Box, Mahasiswa

Full Text:

PDF

References


, H. H. B., & Dessy Noor Ariani 2. (2021). MODEL PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN ADAPTIF DI SEKOLAH DASAR. Jurnal PGSD, 7(2), 53.

Ahmad Zaki, D. Y. (2020). Penggunaan Media Pembelajaran untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa pada Pelajaran PKN SMA Swasta Darussa’adah Kec. Pangkalan Susu. Al-Ikhtibar: Jurnal Ilmu Pendidikan, 7(2), 809–820. https://doi.org/10.32505/ikhtibar.v7i2.618

Fadjarajani, S., Rosali, E. S., & Noerdianasari, W. (2020). PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN PICTURE AND PICTURE TERHADAP HASIL BELAJAR GEOGRAFI Program Studi Pendidikan Geografi , Universitas Siliwangi. Perspektif Ilmu Pendidikan, 34(1), 19–28.

Haderani, H. (2018). Tinjauan Filosofis tentang Fungsi Pendidikan dalam Hidup Manusia. Jurnal Tarbiyah : Jurnal Ilmiah Kependidikan, 7(1), 41–49. https://doi.org/10.18592/tarbiyah.v7i1.2103

Husen, W. R., Apriani, A., & Nugraha, F. (2020). Tahap Perencanaan Media Pembelajaran Komik Strip Abah Umis Pada Materi Kausa Materialis Pancasila. NATURALISTIC : Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan Dan Pembelajaran, 5(1), 698–704. https://doi.org/10.35568/naturalistic.v5i1.975

Indriyani, L. (2019). Pemanfaatan Media Pembelajaran Dalam Proses Belajar Untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kognitif Siswa. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan FKIP Universitas Sultan Ageng Tirtayasa, 2(1), 17–26.

Juhaeni, Safaruddin, R Nurhayati, & Aulia Nur Tanzila. (2020). Konsep Dasar Media Pembelajaran. JIEES : Journal of Islamic Education at Elementary School, 1(1), 34–43. https://doi.org/10.47400/jiees.v1i1.11

Kuswanto, J., & Radiansah, F. (2018). Media Pembelajaran Berbasis Android Pada Mata Pelajaran Sistem Operasi Jaringan Kelas XI. Jurnal Media Infotama, 14(1). https://doi.org/10.37676/jmi.v14i1.467

Magdalena, I., Fatakhatus Shodikoh, A., Pebrianti, A. R., Jannah, A. W., Susilawati, I., & Tangerang, U. M. (2021). Pentingnya Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa Sdn Meruya Selatan 06 Pagi. EDISI : Jurnal Edukasi Dan Sains, 3(2), 312–325. https://ejournal.stitpn.ac.id/index.php/edisi

Midun, H. (2016). Penggunaan media pembelajaran menuju produktivitas belajar peserta didik. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan Missio, 8(1), 83–92.

Minarsih, N. M. L., & Putra, M. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Think Talk Write Berbantuan Media Tape Recorder Terhadap Keterampilan Berbicara. Jurnal Pedagogi Dan Pembelajaran, 3(1), 35. https://doi.org/10.23887/jp2.v3i1.24359

Muhson, A. (2010). Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi. Jurnal Pendidikan Akuntansi Indonesia, 8(2). https://doi.org/10.21831/jpai.v8i2.949

Nobre, J. N. P., Vinolas Prat, B., Santos, J. N., Santos, L. R., Pereira, L., Guedes, S. da C., Ribeiro, R. F., & Morais, R. L. de S. (2020). Quality of interactive media use in early childhood and child development: a multicriteria analysis. Jornal de Pediatria (Versão Em Português), 96(3), 310–317. https://doi.org/10.1016/j.jpedp.2019.03.004

Putri Ningrat, S., Tegeh, I. M., & Sumantri, M. (2018). Kontribusi Gaya Belajar Dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Bahasa Indonesia. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 2(3), 257. https://doi.org/10.23887/jisd.v2i3.16140

Putri, W. N. (2017). Pengaruh Media Pembelajaran Terhadap Motivasi Belajar Bahasa Arab Siswa Madrasah Tsanawiyah. LISANIA: Journal of Arabic Education and Literature, 1(1), 1. https://doi.org/10.18326/lisania.v1i1.1160

Putria1, H., Maula2, L. H., & Uswatun3, D. A. (2020). Analisis Proses Pembelajaran Dalam Jaringan (DARING) Masa Pandemi COVID-19 pada Guru Sekolah Dasar. 4(4), 861–872. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.460

Ridwan, R. S., Al-Aqsha, I., & Rahmadini, G. (2020). Pemanfaatan Media Pembelajaran Berbasis Video dalam Penyampaian Konten Pembelajaran. Inovasi Kurikulum, 18(1), 38–53. https://doi.org/10.17509/jik.v18i1.37653

Risabethe, A., & Astuti, B. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Dan Karakter Semangat Kebangsaan Siswa Kelas V Sd. Jurnal Pendidikan Karakter, 7(1). https://doi.org/10.21831/jpk.v7i1.15498

Rohman, P. N., Na’im, M., & Sumardi, S. (2021). Pengembangan media berbasis prezi pada mata pelajaran sejarah kelas X SMA dengan model 4d. JINoP (Jurnal Inovasi Pembelajaran), 7(1), 1–9. https://doi.org/10.22219/jinop.v7i1.13054

Sahroni, D. (2017). Pentingnya Pendidikan Karakter dalam Pembelajaran. Humaniora, 4(1), 115–124. https://media.neliti.com/media/publications/259090-pendidikan-karakter-dan-pembangunan-sumb-e0cf1b5a.pdf

Supriyono. (2018). PENTINGNYA MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK MENINGKATKAN PENDAHULUAN Berbicara soal kualitas pendidikan , tidak dapat dilepaskan dari proses pembelajaran di ruang kelas . Pembelajaran di ruang kelas mencakup dua aspek penting yakni guru dan siswa . Guru mempunyai. Jurnal Pendidikan Dasar, II(1), 43–48.

Tafonao, T. (2018). Peranan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2), 103. https://doi.org/10.32585/jkp.v2i2.113

Tejo Nurseto. (2020). MEMBUAT MEDIA PEMBELAJARAN YANG MENARIK. https://journal.uny.ac.id/index.php/jep/article/view/706/570

Teni Nurrita. (2018). Kata Kunci :Pengembangan media pembelajaran untuk meningkatkan hasil belajar siswa. Jurnal Misykat, 03(01), 171. https://media.neliti.com/media/publications/271164-pengembangan-media-pembelajaran-untuk-me-b2104bd7.pdf




DOI: http://dx.doi.org/10.36764/jc.v6i2.854

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Lisensi Creative Commons
Ciptaan disebarluaskan di bawah Lisensi Creative Commons Atribusi 4.0 Internasional